torsdag 18 december 2008

fimpa.

jag tänkte lyssna på lite musik för att komma in i fredagsmyset tills jag upptäckte att det faktiskt inte är fredag idag. ligger en dag före, vilket jag gjort hela denna veckan. vet inte vad jag rusar fram emot, inte är det julafton iallafall. fick precis veta att vi ska fira jul hos fadern den 23de och sedan hos morföräldrarna den 24de. inget fel i det, skönt att slippa stressa fram och tillbaka vilket vi har gjort i snart 10 år. men jag blev lite kall i kroppen när det uppdagades att vi skulle stanna kvar ute i skogen den 24de. varför vet jag inte. men, det som inte dödar det härdar!

fick mina blekningsskenor till gaddarna igår, och sov med dom i natt. inte lika kul att vakna och fundera på vad det är som gnisslar, men vi får väl se om det ger nåt resultat. tänkte i och med detta även försöka fimpa för gott (nu vet jag att på madeira kommer det inte fimpas dock) så nu sitter jag här och blir mer och mer nervös för jag endast har ett tomt ciggpaket bredvid mej. ska rota fram den där boken som brorsan köpte till mej för ett par år sen, äntligen ickerökare! hoppas den kan hjälpa mej denna gång. jag är mer fast besluten än någonsin att ge upp skiten, den ruinerar mej (och ja, det är faktiskt den enda stora anledningen till att jag slutar),

idag inhandlade jag ett par nya skor i julklapp till mej. dum som jag är så köper jag vita dojjor. blev så jäkla kär i dom, och förmodligen kommer jag använda dom snarast, trots att det är lerpölar upp till knäna (nen/en?) ute. surt sa räven. måste även hitta en nyårsblåsa, shit vad tiden går fort. jag ska ju snart dit och som vanligt är jag ute i sista sekund! imorn blir det panikshopping!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast en av "reglerna" i den boken är att man inte får sluta innan man läst klart hela ;-)
Tycker dessutom att man ska följa det rådet, för det är rätt svårt att läsa om rökning utan att bli ännu mer röksugen. Så läs boken ( skitbra ) ta till dig budskapet, och sluta efter. Är mitt lilla råd.
Massa kramar, Katja

mady sa...

jag har också slutat röka. kan inte andas längre - har fått bronkit, så vi får se om jag lever när du kommer ner ha ha. btw, KNÄNEN?????! ha ha ha. söt.