måndag 29 december 2008

fiffla vs tap

nu sitter jag här, med halvpackade väskor och en tvätt i torktumlaren. vad jag från början hade tänkt (endast handbagage) har nu expanderats och jag får nog ge mej på backpackerryggan också. kommer aldrig kunna packa lätt, trots uppmaningar från många håll. kommer en vänlig själ & hämtar mej sen, och kör mej till kga så jag kan kolla igenom tildas packning, låta henne färga mitt hår & låta resfebern flöda.

dagen kommer bli lång.. 06.40 går bussen från kga till oslo och vi är framme 11.00. om allt går som jag vill så tar vi flybussen 11.23 och är framme 45 minuter senare vilket ger oss ungefär en timmes lugn & ro innan det ska checkas in, förmodligen 13.10 (incheckningen på TAP
är två timmar innan väl?) och sedan lyfter flyget från oslo mot lissabon 15.10 (förhoppningsvis, fick höra att stackars marias flyg fortfarande inte tagit av när jag snackade med madde runt 19 idag och det skulle gå 15.20). planen är att mellanlanda i lissabon 18.20 och därefter flyga mot madeira 19.15. framme ska vi vara prick 21.00. så om ni tidigare hade funderingar på hur min morgondag kommer se ut hoppas jag att jag redan besvarat er fråga. jag ser fram emot att planen hålls och inga förseningar uppkommer (men som sagt, det är TAP vi har att göra med.

snart är jag tillbaka på den förlorade, men ack så underbara ö efter ett års uppehåll och jag längtar som aldrig förr!


Inga kommentarer: