torsdag 20 september 2007

Tänker nästan jämt på dig..

hur uttrycker man sina känslor och tankar utan att rikta det mot någon eller något?
så mycket som finns runt om nu, så många irritationskällor, fysiska som psykiska. och frågorna.
hur länge ska man stanna här? vad ska man göra efteråt? hur ska man bestämma sej för att lämna ett ställe man både älskar och hatar?

för många minnen som kontinuerligt spelas upp i huvudet, bra som dåliga. hoppet tänds och släcks.
vissa människor kommer in i ens liv, kanske för en kort stund, men som gör att man ändrar sin uppfattning, sitt tycke och världsbild. i vissa fall önskar jag att jag vore mindre mottaglig, skulle underlätta mycket för mej och även för min omgivning.

önskar jag hade mer karaktär. mindre stolthet. och bättre självförtroende.
är trött på människor som försöker trycka ner mej och ännu mer trött på att jag låter dom göra det.

uppgivet. en torsdagkväll i en fåtölj på madeira. det blir bättre snart.

Inga kommentarer: