tisdag 18 september 2007

Ser dödsstigen..

hostar, snörvlar, snyter mej, dricker te, hostar, sover, hostar och mår kasst. varför ska jag bli sjuk för? på den här ön också, att orka åka till doktorn första dagen när man mår hur kasst som helst (och betala 50€) är inte vettigt. jag borde vara hemma imorn med, men febern kom sköljandes över mej precis så nu ligger jag här med frossa och värk i hela kroppen. självklart tycker jag hemskt synd om mej själv. skulle vilja att nån åkte till sjukhuset åt mej, fixade alla lappar, gav mej en bra hostmedicin istället för den rosa-rosa krämen jag fick av apoteket (som enligt apotekarn sa att jag skulle ta 3ggr/dag medan det står klart och tydligt på infon för Adultos - det borde vara jag - 6 till 8 ggr/dag).

snart är det helg igen. skönt. jag har en plan på att äta espetada och, om jag är frisk och solen skiner, ligga och steka vid poolen. sen ska jag nog bara ta det lugnt. och hålla mej borta från portugiser.

älskar animerade filmer.. har tittat på två stycken idag (missade hälften eftersom jag somnade). men wiie. jag ska också bli en animerad figur någongång i mitt liv! fifflan jansson - nu animerad. det vore grejer det.

Dagens låt: Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark

2 kommentarer:

Anonym sa...

love of mine, someday you will die, but i'll be close behind - i'll follow you into the dark.

imorgon bilr vi friska & ser till att även vi kan övervinna madeirianska baciller (karlar).

pusslove.

Anonym sa...

rättelse: i'll follow you utför cabo girao :D