torsdag 27 september 2007

Alla goda ting är tre.

veckan har känts som ett år. har väntat så innerligt på att det ska bli fredag så jag trott det varit fredag varje dag jag vaknat. men så äntligen är det torsdag kväll, jag och kombon sitter med en varsin dator i knät och kollar på nåt trams på tvn.
nacken värker - var är massagen?
har ett fånigt leende på läpparna - varför vet jag inte.

alla goda ting är tre.

suttit på b2 två kvällar i rad nu och druckit poncha. umgåtts med fler portugiser på ett par veckor än vad jag gjorde på mitt första år här. dom är kanske inte så illa som man trott, fast å andra sidan har man bara mött dessa arbetarkarlar som står och visslar sej hesa efter vårt blonda hår tidigare.

måste medge att tankarna går tillbaka till den gamla goda tiden i sverige ibland. alla under-luggen-blickar, det där nervösa, hjärtat som sitter i halsgropen och så vidare. det får mej att le, självklart ett fånigt leende. ett natt-samtal som kan pågå i flertal timmar, utan att egentligen prata om något speciellt. ett erkännande. god. saknar det så mycket ibland!

fast madeira är bra. mycket bra. man slipper tänka för mycket. och idag fick vi lön. yay! så nu är det dags att se över res-planerna. för iväg ska vi, right maddu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ligga ligga ligga, bärs bärs bärs!

Anonym sa...

ewwwwwwwwww madde