lördag 8 september 2007

Kräftskiva på Madeira

Det finns många olika folkslag. Det finns även många olika personligheter. Det finns de som man kan kalla för fjortisar, inte mina favoriter. Det finns de som inger respekt, mycket bra. Sen finns det dem som varken inger respekt och ger ett otroligt fjortis-intryck. Jag klarar inte sånt.





Igår var det kräftskiva på jobbet. Alla satt och sörplade kräftor, alla utom Fiffli, som åt panpizza. Tål inte kräftor. Men jag åt allt gott bröd och drack snaps. Det resulterade dock i aningens vingliga ben och en glappande käft. Det blev även strippshow, slagsmål och diverse småbråk. Ah. En typisk svensk kräftskiva. Sen rumlade vi omkring på Copa, för att gå vidare mot Chameleon. Oj vad vi dansade. Och oj vad jag på ett taskigt sätt dissade en portugis. Satte ut handen för att schasa iväg honom, men lyckades köra upp den i ansiktet på honom. Nåväl, han gick åtminstone därifrån.



Eftersom det vankas avskedsfest för Pamira här ikväll så ska jag nu gömma undan mina kära ägodelar då hela kontoret förmodligen kommer komma hit.



Ha en toppenkväll!



Dagens låt: Tokio Hotel - Monsoon

Inga kommentarer: