torsdag 28 mars 2013

Semester

Vaknade för ungefär en halvtimme sen och kände mig inte pigg alls, men kunde inte somna om. Då gick det upp för mig - jag har semester! Ledig från jobbet till nästa tisdag och jag kunde inte må bättre över det! Jag har förvisso inte längtat som jag vanligtvis gör, den sista tiden på jobbet har varit under kontroll och när det är så kan jag jobba i en evighet. Men nu ser jag fram emot ett par slacka dagar med träning och chill innan jag ska packa väskan och bege mig mot ett något varmare land. 

När det är högtider här i Oslo ekar gatorna tomma för de flesta åker på iväg till fjället och deras stugor. Affärerna är stängda och huvudstaden liknar nästan en spökstad. Med andra ord, ingen trängsel och det är ju toppen! I dag blir jag lämnad av min kombo, så jag kommer sitta här i ensamheten men det ska bli skönt, skönt, skönt! 

Jag har lärt mig att när man gapar efter mycket så mister man oftast hela stycket - är det inte så man säger? Men oavsett vad jag har mist så gjorde det mig så lite att jag själv blev förvånad över den minimala reaktionen från min sida. Kanske hoppet inte helt har övergett mig, men jag tror bara jag insett att vissa saker är värda att vänta på, medan andra inte. 

Ska snart äta en lång frukost, men först ett avsnitt Downton Abbey och lite senare blir det träning! 

Glad påsk allihopa!

Inga kommentarer: