tisdag 26 mars 2013

Räknar ner..

Första serien med Downton Abbey är avklarad, och jag känner att jag är fast! Tur att jag inte har några planer vare sig på skärtorsdagen eller långfredagen för då ska jag fortsätta kolla på resten! 

Har bara en arbetsdag kvar sen är det semester i 12 dagar! Hurra! Bort från Norge och närmre ekvatorn. Det kommer vara jag, pensionärerna och barnfamiljerna men vad spelar det för roll. Jag kommer få gå i flip-flop, bikini och inga vantar! No more words are needed, right? Har varit på jakt efter ett par jeansshorts en stund nu förresten. De finns, men de är alldeles för korta för att jag ska kunna känna mig bekväm i dom. Sista jakten får bli på lördag, för här är allt stängt torsdag och fredag. Hittar jag inget får det bli att klippa ett par gamla jeans i bitar. Mina favoritbyxor som jag hade när jag var 18 kommer därmed ryka, men uppenbarligen har jag växt en centimeter eller två på åren som gått så egentligen gör det inte så mycket. 

Invigde conversen i lördags förresten, vårtecken numero uno! Idag åkte dom på igen, men det var ett mindre smart beslut med tanke på att snön töar bort och det är vattenpölar stora som Möckeln på trottoarerna. Anyways, nu är våren på väg. Det är bra, jag känner att det kommer bli en såndär top notch vår och sommar! 

Inga kommentarer: