lördag 9 mars 2013

Welcome, tomorrow.

Har avnjutit en lugn hemmakväll med tacos, melodifestivalen och en bakfull kombo i andra delen av soffan. Fest och träffa nya människor i all ära, men det är bra fint att ta det lugnt ibland också. Jag blir förvisso något rastlös och kommer mig alltid sent i säng men det får bara vara.

Igår slog vi till på stort och hade drinkkväll hemma och sen kollade vi in olika ställen i lilla Oslo. Var ingen höjdarkväll, men den funkade. Tack och lov vaknade jag pigg och fräsch (?) idag, både utan huvudvärk eller någon speciell ångest. En snabb kontroll av uppringda nummer och sms, och ett leende på läpparna när jag insåg att jag hållit fingrarna i styr. Det blev en långpromenad i fina vädret med en kompis efterföljd av en lång fika. Att ha något på hjärtat men att sedan inte kunna dela det med sina närmaste är något jag har verkliga problem med. Jag vill ju lufta det, diskutera, överväga och få råd men när det inte går känner jag mig först och främst lite oärlig men mest frustrerad. Det finns ju alltid nackdelar med saker och detta är en extrem nackdel. Jag förstår mig inte på de som kan hålla saker för sig själv, jag har alltid varit en öppen person som luftar tankar och problem med de flesta. Men tiden kommer väl när jag kan prata öppet om det. Det hoppas jag åtminstone.

Avslutar lördagen med lite Sean Kingston och dagdrömmar innan jag slår igen de blå.

2 kommentarer:

madeliene sa...

Hoppas du mår bra fufflu! <3

Fia sa...

<3