torsdag 7 mars 2013

Min musikstil..

Jag har en variabel musiksmak, men det jag lyssnar på mest är reggaeton. För 5 år sedan hade jag knappt hört en låt i den genren och än mindre tyckt om det, men idag är det vad jag vill höra när jag går ut, när jag ska bli på bättre humör eller träna. Min spellistor på Spotify är med andra fulla av denna typen musik. Nackdelen är ju att jag inte alltid vet helt vad de sjunger om (språken är som regel patwha eller spanska) och ibland kan jag få mig en överraskning när jag översätter något i texten. Men vad som är värst, det är nästan när jag fiskar upp telefonen ur jackfickan för att byta musik. Jag har två val, antingen byta via knappen på lurarna eller byta via skärmen. Jag väljer som oftast alternativ 2 och det är för jag aldrig blir nöjd med nästa låt som kommer. Reggaeton handlar om kvinnor, om sex, om alkohol, om kärlek, ja det mesta de flesta andra låtar handlar om. Skillnaden här är att det inte anses lika stötande att ha halvnakna brudar på skivomslaget, och som de flesta vet så kommer skivomslagen på köpet när man tar ner en låt från Spotify och det är tack vare detta jag ibland känner att kinderna hettar lite när jag står eller sitter på en trång buss och ska byta låt. Här har ni två exempel som gärna och ofta dyker upp på min telefon. 

Chansen, eller snarare risken, att någon faktiskt hinner se det kanske är liten men oavsett känner jag mig som en liten dirty girl där på bussen som kollar in byst efter byst.. Nu tänker ni kanske: "Ja, men det står ju faktiskt reggaeton över!?" Ja, det är helt korrekt. Men så som jag känner större delen av världens befolkning, kvinnor som män, så är det inte en text blicken fästs först på om det är en avklädd överkropp av en människa som exponeras. 

Men jag vet inte, vad tittade du på först när du såg de här bilderna? 





Detta gör ju egentligen ingen skillnad, jag lyssnar såklart fortfarande på låtarna trots sexiga poseringar. Ni som inte har gett min genre ett ärligt försök, do it! Om ni njuter av musiken eller bilderna, ja det är helt upp till er. 

Inga kommentarer: