torsdag 14 mars 2013

Vem ska jag spela då?

Har precis kollat på Mia på Grötö och lyssnade på Niklas Strömstedt när han plockade upp gitarren och tog ett par ackord. Det lät bra, så jag sökte upp honom på Spotify.. Men, vad är det för låtar? Hade förväntat mig lite akustiskt gitarrspel och skönsång men icke. Lyssnade till tonerna av Håkan imorse. En ny fantastiskt fin låt av Hellström. Eller var det igår?

Dagarna flyter ihop såhär mitt i veckan. Det är bara måndagar och fredagar som är definierbara. Allt annat är blurry. Sen kommer helgen, som går alltför fort och sen är den måndag och därefter blur igen. Inget jag klagar över alltså, snarare tvärtom. I helgen ser det ut som det blir en liten hejdå-fest för min fina kollega och vän som ska ut i vida världen och jobba på IKEA. Men annars har jag inga planer i helgen och det är ju precis dödsskönt!

Någon som provat prolash förresten? Alla höjer det här medlet till skyarna, "ögonfransarna blev så långa att jag fick klippa dom!!". Det enda som hänt här är att jag får det i ögonen, vilket gör ohyggligt ont, och jag tycker snarare mina ögonfransar blir kortare och kortare. Hur länge ska man vänta till man ser någon skillnad egentligen?

Jösses, nu kom Jumper på. Det var längesen. När hela världen står utanför.

Inga kommentarer: