tisdag 5 mars 2013

En sväng i Sverige..

Nu är det mars! Nu är det vår! Det har åtminstone varit ett par fina dagar som kan påminna om våren, men enligt vädergubben ska det bli minusgrader snart igen. Whatever, bara det inte kommer mer snö som smälter till is och förpestar alla som sätter sin fot utanför dörren!

I helgen har jag varit hemma i Värmland. Spenderade fredagskvällen med mamma och på lördagen gjorde vi Karlstad. Visa-kortet gick varmt och jag kom hem med en, två, tre väskor, lite nya kläder och skor. På kvällen fick jag i sista minuten hoppa på en buss mot Karlskoga för att träffa fröken Olsson, där korkades det upp ganska omgående och sen fortsatte kvällen hos några kompisar. Vi kom aldrig ut, men vi hade lika kul för det. Vaknade med en blåtira och ett ordentligt blåmärke på höften, det var vilda danssteg under kvällen kan jag lova! Medan jag vaknade till liv (första gången jag vaknade var kl 7 när största killen hade sovit klart) så var det morgonmys med två sötnötter, den ena vildare än den andra. På väg tillbaka till Karlstad tog jag en avstickare till Krhamn och hann träffa Maria & Ebbe och därefter Jeanette med familj. En mycket trött men glad Fia åkte sen hem till mamma på kvällen för att sitta och halvsova i soffan till Så ska det låta.. I går mötte jag återigen Matilda och den här gången skulle hon göra min blonda kalufs något roligare. SOM hon lyckades. Numera har jag en så kallad "ombre" och det är dödssnyggt! Jag hade lite fjärilar i magen innan och detsamma tror jag hon också hade, så vi var nog båda lika lättade när resultatet visade sig vara en hit! Det blev lunch efter det och sen var det dags att inhandla ransonen, dvs 4 flaskor vin och en massa mat och snus. 

Idag hade jag min näst sista gång med PTn. Jag kommer helt ärligt sakna att ha henne instruerandes över mig, vid sidan av mig och bakom mig. Även om resultaten av 2 månaders hård träning och disciplin är väldigt synliga så vill jag ha någon som pushar mig lite mer. Så ja, jag är lite orolig för vad som kommer hända nu. Ska förvisso i bikinin i slutet på mars, så jag kämpar på lika mycket tills dess. Därefter hoppas jag mina nyvunna träningsvänner fortsätter att få med mig på träning. Screw beach 2013, nu är det välmående som gäller!  

Inga kommentarer: