torsdag 18 april 2013

En liten uppdatering.

Jag rekommenderar alla som vill ha en lugn och avslappnad semester att åka till Teneriffa. Vill du njuta av god mat och gott vin eller öl så är det här också ön för dig. Stränderna är fina och vita med prydligt uppställa solstolar med parasoll. Gillar du spanska klädaffärer som Berskha, Stradivarius och Pull & Bear så hittar du de här. Och vill du kapptävla med pensionärer i permobiler bjuder även ön på detta! 

Veckan på Teneriffa gick i lugnets tecken med många soltimmar, men desto färre badtimmar. Två dopp i poolen och ett tå-dopp i havet. Vi hade turen att vara där när Sahara-vindarna drog in, så det blåste friskt hela veckan, ca 11 m/s. Vi smorde oss som hjältar men jag kom lika rödfläckig hem varje dag, var det inte naveln som fått smaka på solens arga, varma strålar så var det bikinilinjen. Eller fötterna.. Eller armvecken, eller för all del - hårfästet. Tidiga kvällar och nätter som innehöll sömn så det räckte och blev över gjorde trots allt att veckan gick otroligt fort, även om jag dagen innan hemfärd var så rastlös att jag längtade tillbaka till jobbet.. 



När jag kom hem så gick jag raka vägen till frisören som fixade håret på mig. En ännu mörkare ombre och bruna slingor i håret. Resultatet blev väldigt mörkt för mig som kom från utlandet och som hade fått solblekt hår, men nu ett par veckor senare älskar jag det! Mörkt hår ger så ett djupare och mer levande intryck än blont, och det säger jag utifrån erfarenheten av att ha varit väldigt ljusblond i hela mitt liv. 

Tiden rusar förbi i vanlig ordning, jag tränar och sliter för att sedan äta lite mer onyttig mat än jag borde, jag ler mer än vanligt och mår överlag riktigt bra! Får dagligen så fina komplimanger från kollegorna på jobbet, men en av de finaste var nog "Du är tillbaka nu, du är dig själv igen, du ser otroligt bra ut - och det fullkomligt strålar om dig!". Jag tackar och bockar, allt handlar inte om träning men så mycket mer om psyket. Kanske jag har blivit dissad igen och kanske jag inte kan komma i ett par byxor som jag så gärna vill komma i, men i det stora hela,, Vad spelar det för roll? När det finns så mycket annat att glädja sig över - att det är ljust på sovrummet när man vaknar 06.00 eller att det fortfarande är ljust ute när klockan är 20.20, eller att man har bokat en resa med några av sina närmsta vänner till Barcelona eller att man vet att man snart ska till Sverige och träffa andra nära vänner.. Ja, vad spelar då alla bagateller för roll? 

1 kommentar:

pammis sa...

Fia, jag älskar dina blogginlägg, det enda dåliga med dem är att de kommer för sällan!