måndag 29 april 2013

Svisch går kortet.

I torsdags, fredags och lördags var det shopping på agendan. Jag skulle hitta en ny vårjacka, ett par skor men inte nya byxor eftersom jag ska gå ner ett par kilo till. Vad jag kom hem med efter dessa tre dagar? Tre par nya byxor. Förvisso två par skor och ett par toppar på det. Och en pulsklocka. 

Jag kunde inte låta bli att köpa färgglada, billiga byxor och heller inte de sjukt snygga Zoul-jeansen på MQ. Biancos ankelskor, svarta och fina som går till allt slank bara ner i en påse. Och pulsklockan. Ja, där hade jag planerat att köpa den billigaste eftersom jag inte behöver så många olika funktioner. Jag överrumplades av storslagen säljare och plötsligt stod jag med en klocka som var dubbelt så dyr och dessutom vit. Nåväl, jag provade den i söndags och den sa snälla saker till mig, så än så länge är jag nöjd. 

Hade alltså en lugn helg, inget festande utan bara chill, shopping, träning och dejter med kompisar. Älskar att vakna tidigt och utvilad på en helgdag och känna att jag har hela dagen framför mig. Nackdelen med det är att jag inte går ut och träffar folk. Nej, jag tänker inte gå ut nykter. Jag klarar inte av onyktra människor när jag själv är nykter. Knuffar och ölspill på skorna.. Njaaa.. 

Dagens låt har varit Maria Mena - Fuck You. Inte hört den? Rekommenderas starkt!

Inga kommentarer: