fredag 26 april 2013

Vrede

Jag är förbannad ofta nuförtiden. Smått irriterad som exploderar ut i ramsor av svordomar, ett flammande ansikte och svettningar. Många ställer diagnosen; hon har kommit i klimakteriet. Jag undrar bara när de här abstinensbesvären ger sig. Jag tänker inte på snus längre, jag vill inte ha det men min hjärna sänder hutlöst jobbiga signaler ut till kroppen. En vän menade att det kanske var en kombination av nikotinabstinens och (för känsliga läsare) vårkänslor. Möjligt det. Mycket möjligt att jag har förlorat tålamodet och börjar bli bitter och uppfylld av vrede, mycket möjligt. Men oavsett hur många positiva tankar jag försöker tänka så finns inte tålamodet utan jag biter av eller ryter ifrån så snart jag tycker något är helt fel (vilket det inte alls behöver vara). 

Jag är med andra ord inte ett vidare värst sällskap just nu. Lika bra. Då kan jag fokusera på andra saker.. Som att äta chips eller träna. (Nej, jag låter absolut inte bitter nej). Haha. 

Inga kommentarer: