onsdag 24 april 2013

Tropisk buss

Våren är på gång, men den vacklar ännu en hel del. Ena stunden är det strålande sol & det värmer gott på nos & panna men andra stunden tar vinden tag i mig så jag nästan lyfter från marken. Som känt tycker jag inte om att frysa och därför tar jag på mig höst/vårjackan som är snäppet för varm när solen gassar på. Jag klagar inte på det alltså. Men däremot, varför hänger inte kollektivtrafiken med?! I skrivande stund sitter jag på bussen till jobbet & har fått ta av mig jacka, scarf och överväger att knyta upp skorna. Justera värmen kanske? Och om ni tycker jag klagar nu skulle ni ha hört igår när jag fick springa för att hinna med bussen för att sedan mötas av en varm vägg i bussen.

Om man vänder på det här så kan man tänka att det är dags att köpa ny vårjacka. Buu. Stackars mig. (Läses med fördel med ett sarkastiskt tonfall).

Inga kommentarer: