måndag 11 april 2011

ordinary day

ingen har väl missat den ständiga konkurrensen mellan sverige och norge som pågår jämt och ständigt. det är inget undantag på jobbet, vi har ständigt diskussioner om diverse olika ämnen. när det kommer till engelska och vilket av länderna som generellt pratar bäst engelska så hävdar alltid norskarna att dom, utan tvekan, är de som pratar bäst.. jag måste varje gång lägga band på mig själv för att inte visa mitt misstycke till detta.. vi har för exempel good morning, vilket på norskt uttal blir gudd mårning. eller good movie som gärna uttalas gudd muvi. jag menar inte att alla låter så, men jag tycker det är otroligt lustigt att den som högst och starkast hävdar att norskar pratar minsann bättre engelska än svenskar är den som har det värsta uttalet jag någonsin upplevt.

så ser en vanlig dag ut för mig. snart är dock läkarbesök vardagsmat för mig också. för tredje gången sen resan är jag på väg för att undersöka om det finns något virus eller bakterier kvar eller om dom utplånats, hoppas något innerligt på det sistnämnda!

Inga kommentarer: