tisdag 5 april 2011

äta?

en dag till hemma i lägenheten. vaknade med feber och halsont.. det här är frustrerande! om inte den här kuren funkar så vet jag inte vad jag gör. ger upp eventuellt.

i panama gick jag och tonje efter mat och sovklockan hela tiden, vi var dock lite trötta på att hela tiden behöva tänka på mat, eller vad man skulle äta när man blev hungrig.. jag är fortfarande inne på det spåret, jag är trött på att behöva äta mat och tycker inte ens något smakar gott längre. vad är det liksom? antagligen kan det ha att göra med antibiotikan, men just nu försöker jag glömma bort att jag är hungrig för jag är aldrig hungrig på något. vissa tänker säkert nu att det här är det ju världens chans, vilken diet! men nej, det är inte kul alls. vad hände med min matlust?

kollade på amores perros igår (och idag), en mexikansk film från 2000. det är meningen att det ska vara en romantisk film, men jag satt med hjärtat i halsgropen hela tiden för den manade på att något skulle gå åt helvete hela tiden. men det var en otroligt bra film, något annorlunda än de amerikanska romantiska filmerna där man räkna ut hur det slutar i startminuterna av filmen. dagens filmtips med andra ord!

..ser btw ut som jag måste skriva mig i sverige igen för att jag ska kunna läsa upp mina betyg, om det nu är möjligt efter så kort tid. det är väl bra irriterande att vara utlandssvensk ibland.

Inga kommentarer: