tisdag 22 december 2009

day before the day.

imorn är det dan före dan. tänk vad spänd man var för några år sen, när man knappt kunde sova för tomten snart skulle komma. då var det fokus på julklapparna, nu är det fokus på att umgås med släkten. vilket är helt underbart. men mitt undermedvetna fokus ligger också på att jag återigen är ensam, och julen gör det bara så påtagligt. och när jag är ensam, då saknar jag den lilla mannen. inte han jag träffar här, utan den lilla mannen. det kanske är som den synska damen sa; jag ska helt enkelt inte glömma honom.

imorn bär det av emot sverige direkt efter jobb, ska bli fint att slippa ifrån den här lägenheten och vissa människor jag inte klarar av för tillfället. men på jul ska man vara snäll, men att vara snäll innebär väl inte att förlåta utan att ha fått en ursäkt?

Inga kommentarer: