måndag 21 maj 2007

Wiie, nu är det måndag.


Det är måndag. Men inte vilken måndag som helst, utan den 21te maj. Vad som händer just idag är förmodligen något speciellt, kanske fyller en vän år eller nåt sånt, men exakt vad vet jag inte.


Återigen ligger jag i sängen med huvudet fullt av tankar och funderingar.

Imorgon kommer Karin :) Då ska jag smaska godis och kramas.


Lyssnar på Lifehouse, love it. Blir en aningens sentimental dock, men ska man lyssna på bra musik så ska man.


Har tröttnat ordentligt på alla portugiser nu. I helgen blev två av mina killkompisar misshandlade av ett gäng på 15 personer, anledningen? Ptja, antingen var det att någon av dom trampade en kille på foten eller så gillar dom helt enkelt inte oss utlänningar.

Det är SKAMLIGT! Blir så förbannad. Är det så vi svenskar behandlar människor som kommer till vårt land? Människor är ute på krogen och har kul, ser kanske bättre och mer exotiska ut än dig själv varför du måste misshandla personen? Det är sanslöst.

Själv börjar jag fundera på hur det hade varit om jag varit där. Hade dom gett sig på mig som tjej också? Förmodligen. Ledsen att säga, men de flesta portugiser - eller madeiraner är ett folkslag för sig själva.
Deras beteenden liknar mer en apas än en människans - dock inte dem som faktiskt varit utanför ön. Tänk, vissa har inte ens satt sin fot på fastlandet, Marocko, Europa, ingenting! Dom har levt sitt liv på denna, förvisso vackra, ö och sett samma sak och förmodligen gjort samma sak varje dag i hela deras liv.

Mitt liv är inte värt att klaga på. Mår illa vid tanken på att sitta fast på samma ställe resten av mitt liv.


Nu har jag vid 21 års ålder inhandlat en stödstrumpa. HAHA, det trodde jag aldrig jag skulle linka omkring i. Men, ledbandet gör sig påmint. Tänk om jag vid den valborgsmässoaftonen för cirka 7 år sen inte hade varit full och gått i en nerförsbacke med rullgrus. Tänk om.


Saknar Figge. Undrar om han har det bra där han befinner sig nu. Hoppas att hans födelsedag inte blev för hemsk.

En dag, då ska jag ta mig i kragen och kontakta honom. ...What if?


Dags att kura ner sig i sängen! Komma hit? :)

Inga kommentarer: