lördag 5 maj 2007

Sömn, prioritet 2.

Igår var en roligare dag än idag.
Tack vare att de på kundtjänsten varit jobbar hårt nu under en tid samt att vissa av oss som inte tillhör kundtjänsten hoppat in där när det varit som tyngst så bjöd företag oss samtliga på middag igår. Det var att förstå i tidigt skede att när det handlar om gratis dricka och mat så äter man gärna något dyrare och dricker gärna något riktigt gott vin. Så blev det också. Stapplade hem kl 4 imorse med vetskapen att 3 timmar senare så skulle jag vara vaken igen.
Även om det inte var en rolig dag på jobbet så var den inte lika hemsk som förra fredagen, när jag varit ute med ADSL-teamet vilket innebär Fifflan samt 6 karlar. Så alkoholintaget var inte lika stort under gårdagen, men tillräckligt för att kunna skaka på rumpan på Chameleon och ge sig in på danssteg man aldrig annars skulle klara av :P
Förra fredagen kände jag mig som en öl, idag luktade jag snarare som en Red bull. URK!

Har precis vaknat upp från 3 timmars sömn och tänker återigen bege mej till drömmarnas land.


Systembolaget, Uppsala

Det är en kvart kvar innan stängning. En man ~55 börjar prata med en tjej ~ 22 år, som står och väljer bland de röda vinerna.
Mannen: Mhmm… Vin? Ska du mysa med pojkvännen ikväll?
Tjejen: Öh… Nä. En kompis kommer över.
Mannen: Mm… Ja, jag tänkte då njuta av en av dessa ikväll. (Han nickar ner mot korgen som är full av flaskor) Du har inte lust att komma över på ett glas?
Tjejen: Öh… Nä, tack. Det är bra.
Mannen (mycket angeläget): Men du ska inte ta numret då i alla fall, om du kanske ändrar dig?
Tjejen (lätt desperat): Nä, det är bra. Öh… Jag har pojkvän!
Mannen: Jaha… (Han börjar gå därifrån och säger högt för sig själv): Faan också, en till! Och nu stänger de ju för fan snart!

Taget från en av de bästa sidorna ever www.tjuvlyssnat.se


En tjej har sökt hit. Hon har snackat med en av killarna via nätet. Hon har legat med mitt ex, under komplicerade omständigheter. Hon är helt enkelt inte välkommen för min del. Hoppas hon inte får jobbet. Men, det får hon säkert. URK IGEN!

Inga kommentarer: