torsdag 6 februari 2014

Packa pappas kappsäck

Det här med att väskan ska packa sig själv har nog aldrig hänt i mitt, och jag tror tyvärr inte det händer ikväll heller. Imorgon åker jag hem till Sverige för att fira en gammal Madeira-kollegas 40års dag. Det är när man börjar gå på fester som detta som man inser att man börjar verkligen bli till åren. Men vad gör väl det, jag ser fram emot att träffa gamla kollegor och vänner igen! 

Senaste tiden har gått till att jobba, träna, sova och jobba lite till. Har även varit på undersökning för min RP och fått en del svar på mina frågor. Dock har jag insett att jag inte längre kan leva det "vanliga" livet för numera krävs det att jag ska ta tabletter morgon och kväll för att ha kontroll på vätskebalansen i ögonen. Kroppen slutar aldrig att fascinera mig även om den i mitt fall mest fascinerar mig på ett mindre bra sätt. Oavsett är det bra att ha varit där och mitt namn ska skickas vidare till forskningsgruppen så kanske, kanske kan jag ta del av mer information om forskningen än vad jag fått från Sverige. 

Idag åkte några kompisar till Thailand. Uh vad jag är avundsjuk! Inte för att de åkte ihop eller att de åkte till Thailand, men att de slipper mörkret och kylan i en månad. Jag har möjlighet att åka jag också, men den här gången vill jag ha med mig någon. Sitter och rugar på 6 veckors semester i år så det är på tiden att börja plocka några veckor nu, några i sommar och någon vecka i höst. I skrivande stund började jag nu skämmas över hur bra vi har det... 

Suck, väskan är fortfarande opackad. Lika bra att sätta igång så jag kan kasta mig i säng någon gång. 

Inga kommentarer: