onsdag 12 februari 2014

Onsdagskvällen from hell

När man ska njuta med ett glas rött och en bra bok, men välter ut vinglaset med röven för att i nästa vändning välta ut vattenflaskan, för att sedan upptäcka att det är rödvin på hela bordet, fotpallen och mattan. Vad gör man då? Jag vrålade en osammanhängande ramsa som absolut inte var barnvänlig och börja salta och skrubba om vartannat. Sen hällde jag ut det där jävla vinet, klunkade i mig vattnet tills flaskan var tom, hängde upp boken jag skulle läsa (ja, den dränktes i vattnet) och släckte ner för idag. Jag märkte nästan direkt att jag inte borde hällt upp ett glas vin, för under tiden jag letade fram vinöppnaren så drog jag i bakhuvudet i hörnet på en av skåpluckorna och i nästa stund lyckades jag smälla in en skål i vinglaset så det krackelerade och jag fick ta ett nytt. Det får mig dock att undra; varför är det inte okej att jag dricker ett glas vin en onsdag som denna? 

Med den tanken i det onda bakhuvudet och för att mesa ur och undvika någon ytterligare skada så säger jag med det godnatt och så hörs vi en annan dag. 

3 kommentarer:

Pammis sa...

Den som lever får de sägs det. Såhär en dag efter, vad hände idag som gjorde att du inte skulle druckit igår?
Väldigt kul att du bjuder på historien i alla fall! Hahaha.

Muddu sa...

Classic Fia-stund skulle jag vilja kalla det. Klumpig much? :D

Fia sa...

Ja, inte mycket som ändrat sig kan jag lova :) Men soffan är ren igen, men tyvärr har mattan ett par fläckar som bevis för att historien är sann.. ;)