torsdag 13 februari 2014

Idag är en annan dag

Som en fortsättning på den härliga avslutningen igår vaknade jag av telefonen ringde kl 8 och jag slogs direkt av tanken. "Äh. Idag är det fredag, det innebär sovmorgoooon!" Avslutade samtalet, sa att jag kommer senare idag och så var det inget mer med det. Låg nöjd kvar i sängen och funderade på vad jag skulle göra hela förmiddagen. Träna? Shoppa? Chilla? Kollade på telefonen ytterligare en gång för att se så jag inte dagdrömt för länge. Displayen fick mig tillbaka till verkligheten. "Torsdag den 13 feb." Torsdag?! Slaget mot bakhuvudet igår var nog kraftigare än jag kunnat tro. Flög omkring som en virvelvind i lägenheten innan det blev en språngmarsch till bussen. Två timmar försenad. Toppen! 

Nu vet jag i alla fall att idag är det torsdag och imorgon är det fredag. Det är imorgon jag ska fundera på om jag ska träna, shoppa eller chilla. Nu ser jag med spänning fram emot vad som händer imorgon! 

Inga kommentarer: