söndag 16 februari 2014

Good for me.

Efter 6 dagars jobb efter en ganska hård helg innan det var jag klar för att kasta mig på soffan igår och "ta igen mig". Det blir nästan aldrig som jag tänkt mig och så var även fallet igår. SMSen började komma  redan efter lunchtid med frågan om "jag inte hade lust att dricka lite vin ikväll"? Höll på att ge upp, kasta in handduken och tacka nej men så insåg jag att trött - det kan jag vara en annan gång. Mitt liv ska definitivt inte gå ut på att jobba, äta och sova så jag svidade om (i min egna lilla takt) och gjorde entré på madeiranskt sätt, runt 10-tiden och ungefär 3 timmar senare än vad jag sagt från början. Blev ingen större utsvävning men vi hamnade på ett mikrobryggeri med en medelålder på 50. Det bästa av allt hände nog när jag kom hem dock. Jag kom i städhumör! Började röja runt i lägenheten, plocka och dona, springa ut med sopor för att till sist slå igen de blå och somna på en nanosekund. Jag vet inte alls hur populärt det var hos grannarna, men så länge jag inte dammsög borde det ju varit okej? 

Idag anmälde jag mig till högskoleprovet. Boken har kommit (boken som ska ge mig 2.0). Nu har jag 1,5 månad på mig att plugga och jag ska naila det! Egentligen behöver jag inte göra om denna hemska dag men jag tänker absolut inte ha det resultatet jag fick sist som mitt bästa. No no. Skam den som ger sig. Jag gör det sällan. Så nu är det bara att slå igång vänstra hjärndelen och köra igång. Funkar det inte så är det säkerligen bra kvällslektyr som får mig att somna. 

Inga kommentarer: