måndag 20 januari 2014

Snabba svängar

För att vara måndag så var jag piggare än någonsin imorse. Var på bra humör och pratglad från det att jag stämplade in och det hör inte till vanligheterna! Dagen rullade på bra, jag fick informera en tjej att hon fått jobb hos mig och så fick jag tacka nej till andra sökare. Det tog hårdare på mig än jag trodde, men så är det kanske när man rekryterar internt.. Satt och psykade mig för att gå iväg till gymmet och det funkade. In på gymmet, in i omklädningsrummet och vad händer? Jo, jag upptäcker att mitt mellanmål har läckt i hela väskan (kesella & hallon) så kläderna är täcka av intorkat hallondoftande klet!! Stod och tittade på eländet en stund innan jag insåg att det var bara att packa ihop och åka hem.. Sjukt surt (indeed!) så jag tröstade mig med sushi och tidningsläsning, netflix och restrese-sökande. Humöret blev bättre när jag hittade en resa till Mexico i februari. Blir det inte dubbel hyra så sticker jag, inget snack. Men, back to reality. Kläderna (& skorna, som även de fått sig en omgång) är tvättade och imorgon kompenserar jag med både spinning och styrka. Tänk att det aldrig riktigt blir som man tänkt sig.. 

Inga kommentarer: