söndag 12 januari 2014

Flytt och födelsedag, check!

Phew, den senaste veckan har gått i ett. Kartonger, grejer överallt, svordomar, hysteriska skratt, take away, flytt, födelsedag och jobb. Som vanligt väntar jag till sista minuten med att göra tråkiga saker och packningen gick vinnande ut denna gång. Så med fyra dagar kvar innan den faktiska flytten skulle ske var det bara att bita i det sura äpplet och köra igång. Tänkte i min enfald att det räckte med max 5 kartonger, resten kunde jag packa ner i alla mina resväskor och väskor. Big fail. Jag sprang fram och tillbaka till Clas Ohlson och köpte 5-pack flyttkartonger två gånger plus att jag fick be gamla kombon ta med några av sina kartonger. Efter några dagars slit var allt nerpackat, nycklarna till lägenheten hämtades en regnig måndag och jag gick lyckligt hemåt. På kvällen kom leveransen av IKEA-möbler och återigen hade tidsoptimisten underskattat hur lång tid montering faktiskt tar. Efter 1,5 timme av skruvande, istoppande av kuddar i klädseln så stod åtminstone en soffa och en fotpall på plats! Dagen därpå var det bara att komma tillbaka till lägenheten och montera TV-bänken, skoskåpet och börja ställa upp småprylarna. Flytten i sig gick otroligt fort, det var fyra effektiva människor som packade in flyttlass nr 1 på 10 minuter. Delegerade lite ansvar så en av dem fick vara kvar i lägenheten och börja packa upp och DET mina vänner, det var det bästa jag gjort! När allt var färdigflyttat var 90% av kartongerna redan tomma och sen kom lite monteringshjälp så jag fick upp sängen. 

Dagen efter flytten vaknade jag upp med en krisartad huvudvärk och en hysteriskt pipande telefon. Dagen var kommen, dagen där jag återigen fyllde ett år äldre. Pallrade mig till jobbet och möttes av ett plakat med massa (enligt mig) mindre fina bilder och ett stort GRATTIS. Skulle minsann inte gå någon obemärkt förbi att jag fyllde år nej.. När jag kom till min plats stod ett champagneglas och en morotstårta och väntade på mig. FRUKOST! (Det bör väl nämnas att champagneglas tyvärr var tomt). På kvällen tog jag med mina närmsta tjejer och åt tapas, himmelsk gott! 




Det kanske låter banalt för många, men för mig är detta en helt ny värld och jag är så lycklig över att äntligen bo själv. Kunde inte ens föreställa känslan när jag vaknar, kommer hem eller går och lägger mig. Allt är mitt och jag kan lyssna på den musiken jag vill (bara det gör mig helt euforiskt glad).



Från kartonger till ett något bättre resultat. Nu saknar jag bara tavlor, den som har förslag på detta får gärna tipsa! 

Inga kommentarer: