torsdag 28 juni 2012

Semester i Värmland.

Samma stund som jag stämplade ut från jobbet idag kände jag hur lättnaden sköljde över mig! En veckas ledigt framför mig och jag ska njuta! Först ska fina bror gifta sig och sen styr jag kosan mot Kristinehamn och solen (?). Som alltid är packandet den stora frågan, det är inte enkelt att packa för en vecka i Sverige. Sol, vind, regn eller .. snö? Man vet aldrig, så det packas ner lite av varje. Jag är en ordentlig fryslort och är livrädd för att behöva sitta och huttra om kvällarna, därför åker tjocktröjan med var jag än ska. Dessutom är jag sjukt praktisk Många gånger vill jag ta på mig högklackat, men risken för att behöva springa i dem (jag har språngmarsch varje morgon för att hinna med bussen) gör att jag hellre tar på mig platta skor. Jag fascineras av människor som klär sig lättklätt och snyggt. Det verkar som dem aldrig fryser eller har bråttom. Vad jag inser är att man egentligen borde bita ihop lite, frysa för fashion och planera tiden väl för att slippa springa. Men det känns som en riktig utmaning jag inte har ork att ta tag i än. Så jag får väl helt enkelt gå i ylletröjor och converse till den dagen jag antar utmaningen.

Oavsett värme eller inte hoppas jag semesterveckan blir bra. Har planerat att träffa x antal människor, men det är ingen av dem som vet om det än..

Inga kommentarer: