måndag 18 juni 2012

Måndagsalkohol.

När jag tar mig ett glas vin, eller för den delen, en öl, då spritter det alltid lite i kroppen. Gör lite småont i nerverna.. eller kanske är det lederna? Oavsett är det lite obehagligt skönt och jag njuter av det. Måndagar ska göras till bra dagar, och därför är vin väldigt passande. Egentligen skulle jag tagit mig till gymmet, men all sömn i helgen gjorde mig alldeles för pigg igår när jag skulle sova så jag var vaken större delen av natten. Istället bestämde jag mig för att "plocka". Det är ett vedertaget uttryck från min kära vän, och jag har aldrig förstått tjusningen med det. Men jag tänkte åtminstone jag skulle testa, så jag började rota i lådor och dra ut allt på golvet för att sedan tröttna på det och börja med något annat. Mitt egentliga mål var att hitta mina 2 bh:ar som plötsligt har försvunnit, men no luck. Däremot fick jag ordnat lite i lådorna, dammsugit bakom sängen (DET var på tiden) och kastat en del kläder (och upptäckt en del fina skor!). Snart ska jag lägga mig tillrätta och läsa Läckbergs sjunde bok. I morgon blir det att gå på visning av en lägenhet. Håll tummarna för att den är fin och att vi får den om vi så vill. 

Inga kommentarer: