onsdag 13 juni 2012

Soleil

Nu när jag återfått min fritid igen är jag tröttare än någonsin. Och dessutom shoppar jag mer än vad jag gjort på flera år. Försöker lägga band på mig, men vem vill inte ha lite fräscha kläder inför sommaren (som kommer komma, snart..) Men det bästa är ändå att jag nu inte längre är en stödmedlem till gymmet, utan jag är där 3-4 ggr/vecka. Den ena orsaken till det är att klänningen jag ska ha på broderns bröllop är precis på håret och jag har inte lust att stå där på dagen och inte få igen klänningen! 


Helgen i Göteborg var precis som jag förväntat mig, fantastisk. Vi trotsade regnet och drack rödvin, åt pizza, drack öl och snackade skit i timtal. Göteborg är en fin liten storstad. Allt känns så behagligt. Jag blir glad när jag är där. Jag måste tillbaka dit snart igen. Har ju ytterligare en mage ett bevaka, det tar aldrig riktigt slut på denna befruktningen. Förutom den här magen så finns det en hel del vackert att vila ögonen på. Kom på mig själv att gå omkring och le fånigt åt alla vackra mansfolk som passerade mig under helgen. Var finns de i Oslo? Ja, jag vet att jag glorifierar göteborgarna, det har jag alltid gjort. Men deras uttrycksfulla dialekt kombinerat med... Egentligen behövs ingen kombination. Dialekten gör sitt. Sedan finns ju Liseberg. Det är alltid ett plus! 


Vardagen är här igen dock, och nu är det återigen på tiden att skaffa en ny lägenhet. Uppdaterar sidan (ja, här finns det bara en sida man kan hitta lägenheter) flera gånger om dagen och ber en tyst bön om att drömlägenheten dyker upp med ett maxpris på 12000kr/månad. Ja, det lär ju inte hända. Då ska man ha riktigt med tur. Men hoppet är ju det sista som överger en, säger de som vet. Jag tror vi kommer få hosta upp några tusenlappar mer i månaden, men vad gör det bara jag får en lägenhet jag trivs i. 

Inga kommentarer: