söndag 17 juni 2012

Lasse.

Vad jag har gjort denna helgen kontra vad jag borde ha gjort? 
Jag har sovit cirka 27 timmar av den här helgen och det har inte funnits en chans till att hålla sig vaken. Något säger mig att jag borde ha gjort det som egentligen var planen, dvs, åka till Årjäng och gå på namnfest (vilket jag var tvungen att hoppa över då jag har två deadlines på jobbet till imorgon som jag inte påbörjat). Så även om jag känner mig som världens sämsta kompis som inte närvarade på namnfesten, och vet att jag får bita i det sura äpplet imorgon när jag kommer till jobbet så behövde jag uppenbarligen sova. Hur som, skönt var det. 


Idag spelade Lasse här i Oslo. Tyvärr var jag för snål denna gången, hade inte lust att betala 750kr för att se honom. Han spelade på Norwegian wood, och ikväll skulle även Sting spela. Hade det varit en något bättre artist hade jag lätt köpt biljetterna och glatt gått innanför kravallstängslen. Istället satt vi utanför området och lyssnade på honom. Fina Lasse! Funderar starkt på att köpa en biljett till Putte i parken på lördagen, bara för att höra på honom. Det tråkiga med hans konserter är att jag längtar så till den så att när den är slut blir jag nedstämd och vet att jag måste vänta ett år tills nästa gång. Upprymdheten och glädjen man får av hans vanligtvis sorgliga låtar, som konstigt nog passar sig till vilket humör man än är på.. Ska nog lyssna på ett par låtar innan jag kastar in handduken och sover ytterligare ett par timmar. 

Inga kommentarer: