söndag 6 maj 2012

Le helg.

Min största ovana på söndagskvällarna är snacks. För en liten stund sedan travade jag ner till 7-eleven och skulle köpa mig lite ostbågar, och insåg i shoppande stund att jag var hungrig.. Så nu ligger det en fryspizza i ugnen så jag får i mig både middag och kvällsmat samtidigt. 


Min kropp är ett stycke värkande muskel idag. Jag var på stormöte, som det kallas på IKEA. Vi fick en kurs i hur man ska tackla stress och hur viktigt visualisering är. Mycket bra föredrag! Efter det fick vi gå över till en mer fysisk aktivitet, nämligen att lära oss tekniken i boxning. Det var allt ifrån hur du ska röra dig, till att springa som en idiot och slå på en boxningssäck. När jag var så sliten så jag ville kräkas, då toppades det med lite vanlig styrketräning inkluderande smala och breda pushups och magövningar som gjorde att de flesta stånkade och stönade högt. Min högerhand skakar fortfarande av överansträngning, men det var det värt! Sjukt kul träning, och det känns som sagt i varenda muskel idag. 


Pallrade mig åtminstone upp i någorlunda tid idag, och hängde på L & J till Tusenfryd. För er som inte vet vad det är så kan det enkelt förklaras Norges motsvarighet till Liseberg, eller kanske snarare Gröna Lund (nu har jag bara varit på Grönan en gång, för kanske 15 år sedan, men det var absolut inte lika stort och bra som Liseberg iallafall!) Åkte värstingen, och jag trodde inte det skulle bli några problem men jag skrek som en stucken gris genom hela åkturen.. All frisk luft tog på krafterna och nu har jag i några timmar stirrat ut i intet och inte gjort en vettig handling. 


Veckan som kommer bjuder på en 6-dagars arbetsvecka, så det är väl dags att jag förbereder mig mentalt. Är lite slut som människa nu, men räknar med att återgå till normalen när skolpressen är borta. 

Inga kommentarer: