fredag 25 maj 2012

En el tren.

Äntligen en arbetsvecka till ända. Den gick förvisso fort i vanlig ordning, som alltid känns livet lite lättare och lite bättre när det är över 25 värmegrader från det att man kliver ut från lägenheten till man vid 22-tiden motvilligt går hemåt igen.

Jag hade förväntat mig det värsta, eftersom jag tidigare har haft sjukliga problem att somna, och nu skulle solen ligga på och värma upp mitt lilla hål till sovrum hela dagen - jag skulle inte ha en chans att kunna sova! Tvärtemot, jag somnar in som ett barn på natten trots bastuvärme och duntäcke. Orsaken? App:en mindfulness. Tack för tipset Amelie! 5 minuters "meditation" gör att kroppen blir helt avslappnad och alla stressande tankar försvinner. Hur briljant som helst!!

Nu sitter jag väl placerad på tåget mot Sverige. Klänningen jag köpte till brorsans bröllop var för stor, och gör att undvika ytterligare en tullavgift beställde jag en ny till mamma. Så nu ska jag dit och prova klänning samt fira Mors dag på landet med morföräldrarna. Sen ska svida om till tant och träffa små knottar. Till skillnad från Sverige är annandag pingst en röd dag i Norge.. Win!

Inga kommentarer: