torsdag 17 maj 2012

17. mai

Det slår aldrig fel.. Hoppar alltid högt i soffan när någon ringer på porttelefonen. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att trycka på rätt knapp? Jag räknar dagarna tills vi får svar från hyresvärden om vi kan avbryta kontraktet tidigare, mina grannar stressar mig. Nog för jag kanske blivit något av en eremit den senaste tiden, eller så beror det på att jag inte blir yngre men det irriterar mig att en så enkel sak som att sluta knacka på fel dörr, dra i handtaget eller att brandlarmet går i tid och otid. 


Idag är det Norges dag. Vad gjorde jag? Satt hemma och pluggade. Jag trodde att min skoltid skulle vara över, men när man slarvar skjuter man sig själv lite i foten. Så nu har jag 1,5 vecka på mig att fixa allting, och det hoppas jag verkligen att jag gör. 


Dagens gladnyhet är i alla fall att jag bokat in en helg i Göteborg i juni! Ska bli härligt att komma till Sverige framsida igen, det var alldeles för längesen. Tips på bra vandrarhem eller hotell? 

Inga kommentarer: