måndag 9 januari 2012

pain kill(er)s

26 år och en dag. jag har ingen åldersnoja alls, bara en ihållande smärta efter visdomstanden. hade hoppats på att det skulle gå över, men med min vanliga tur gick det inte som jag ville. så nu är det antibiotika och smärtstillande som gäller. 


lufsade omkring i snön förut. jag fattar inte vad som händer, trodde vintern skulle vara över nu och våren var på gång. nu har vi två decimeter snö. hellre snö än is förvisso. imorse gjorde jag en fabulös vurpa. datorn i ena handen och en påse med böcker i andra. gick av bussen och skulle ta mig upp för slänten som numera är snötäckt. under snön gömde sig is. jag trodde jag tog den säkra vägen upp, genom att hålla mig i ett räcke, men när jag kände att fötterna försvann bakåt var vurpan ett faktum. för att rädda datorn kastade jag mig om i luften så jag hamnade på rygg. där låg jag som en sköldpadda som inte kom upp tack vare det hala underlaget. en fantastisk start på dagen. uppfriskande skulle man kunna säga.

Inga kommentarer: