tisdag 31 januari 2012

Måndagens töcken sitter i än..

Måndagsmorgonen gjorde sig påmind idag igen. Min jobbdator, en bärbar sådan, tog jag med hem i helgen och så klart var jag tvungen att ta med den tillbaka på måndag. Jag skulle idag låsa fast den i dockingstationen, och nyckeln har jag liggandes i dataväskan. Så jag öppnar mitt skåp för att ta ut den, men ser till min fasa att väskan inte är där! Blir något stressad, klockan hade slagit fyra och jag hade ingen vidare lust att erkänna att jag glömt låsa mitt skåp. Efter en stund fick jag gå in till HR-avdelningen med svansen mellan benen och berätta vad som hänt. Det blev lite upprörda reaktioner på att någon går i andras skåp och snor grejer. Jag började till slut bli lite förvirrad och funderade på hur jag egentligen fraktade datorn till jobbet. Medan HR-chefen letade efter en ny dataväska och laddare till datorn pratade jag med dom andra på HR, som började garva och sa: "är det någon som är en schizofren kleptoman, så är det väl du, Sofia." Jag dementerade det här bestämt, låste in datorn i skåpet och satte mig på bussen hem. 


Vad är det första jag ser när jag kommer innanför dörren hemma? Dataväskan. Plötsligt mindes jag varför jag tyckte den vanliga väskan var så tung i måndags morse. Jag hade lagt datorn i den istället för dataväskan...


Så nu förbereder jag mig mentalt på att gå tillbaka till HR i morgon och bli utskrattad. 

Inga kommentarer: