tisdag 17 januari 2012

måndag?

När jag vaknade idag trodde jag det var måndag, vilket jag trodde helt fram till nio ikväll. Inte helt fel, då är det bara 4 dagar kvar av att vakna till det ilskna ljudet av väckarklockan! De smärtstillande tabletterna tar inte bara bort värken, de får mig att bli ännu tröttare också så det här med att stiga upp 6.15 är värre än vad det vanligtvis är. Hu! 


Efter en lång arbetsdag tog jag bussen hem till Lina för en myskväll. Det serverades stuvade makaroner och falukorv! Kan inte minnas när jag åt det senast! Hej husmanskost! Smakade ljuvligt. Övertalade Lina att vi skulle se på handboll istället för film, och hurra för att se Sverige vinna! 


Imorgon är det dags att gå till tandläkaren igen, för andra gången denna veckan och den femte gången inom loppet av 2,5 vecka. Måtte infektionen och smärtan ge sig snart! Så det blir väl ytterligare ett par sprutor bedövning som gör mig illamående och en ny "gasbinda" i munnen. Jag undrar hur jag hade mått om han låtit visdomstanden sitta kvar istället? 


Nu blir det natten. Ny dag i morgon, med nya möjligheter att lära sig den norska arbetsmiljölagen. Blir inspirerad av kurshållare. Kanske det är det jag ska bli? 

Inga kommentarer: