måndag 30 januari 2012

En vanlig måndagsmorgon.

Dagen har varit ett töcken. Jag minns inte vad jag gjorde på förmiddagen och eftermiddagen rusade förbi. Måndagar är verkligen inte min bästa dag i veckan. 


Klockan ringer för första gången på två dagar, jag vaknar inte utvilad men gärna hungrig. River omkring i byrån för att hitta något att ha på mig. Sminkar mig på mindre än 5 minuter och lägger än mindre tid på håret. Ser på klockan och inser att bussen går om 10 minuter. Rafsar ihop det som ska med till jobbet, borstar tänderna och snör på mig vinterkängorna som ska hjälpa mig att hålla mig på benen på väg till jobbet. Slänger väskan med skorna jag ska ha på mig inne  över axeln och lägger benen på ryggen. Springer ofta jämsides med bussen när den kör upp mot busshållplatsen. Busschauffören känner igen mig, ler igenkännande och önskar mig en godmorgon. Kliver av bussen, bestiger snöhögen som blivit upp-plogad under helgens gång. Slirar omkring i snömodd, som gömmer den hala isen under. Kommer in på jobbet och byter skor. Säger godmorgon till teamet. Hämtar en kaffe. Sätter mig ner och pustar ut. Pratar inte med någon på en timme. 


Jag undrar om jag någonsin ska lära mig att njuta av måndagsmorgnar? 



Inga kommentarer: