lördag 17 april 2010

slösa.

efter att ha haft ledig igår, av någon anledning jag helst hade sluppit, så gick jag ut och tog ett par öl med ida & caroline. helt fantastiskt att möta sina övermän(kvinnor) i klumpighet. äntligen var det inte bara jag som snubblade på dörrmattor, eller ringde till fel person, eller vände på orden i en mening. jag har funnit jämlika!

uppenbarligen börjar jag bli gammal, hoppade på spårvagnen hem vid tolvsnåret och somnade ganska omgående. fick en stor bamsekram i morse när jag stod och förberedde kaffet, en yrvaken ida hade tydligen drömt att jag hade försvunnit inatt och ingen visste var jag var, så hon hade klivit in på mitt rum vid halv fyra imorse för att se så jag verkligen var där. sött! men, hade jag vaknat och sett henne i dörröppningen hade jag förmodligen fått en mindre hjärtattack eftersom jag fortfarande har men efter the ring. och ida, i sin pyjamas & långa hår är slående lik vid vissa tillfällen.

ikväll blir det lite bursdagfirande för vår kollega och jag som inte skulle spendera en krona till innan lönen kommer har köpt en ny outfit för detta. men dä köster å ligge på töpp har en hört!

Inga kommentarer: