söndag 25 april 2010

fantastiskt irriterande.

vi har dragit ihop ett sjukt kul gäng på jobbet och vi umgås mycket på helgerna och tar ett par öl tillsammans. tydligen har detta uppmärksammats utav andra på jobbet, som känner sej utstött eftersom vi inte bjuder in dem. detta har tydligen gått så långt så ledningen har tagit upp det. jag kan inte annat än bli riktigt jäkla förbannad..

..för det första: jag umgås med människor jag trivs med.
..
för det andra: man kan inte vid alla tillfällen bjuda in 70 personer i sin lägenhet.
..
för det tredje: jobbar jag på en jävla förskola eller?!?!

det här är pinsamt, men bara pinsamt för dom som klagar, för vi vet vilka det är och det finns anledningar till att vissa är exkluderade och vissa inte. varför skulle jag umgås med en människa som inte ger mej något i utbyte. och hur fan kan det ens vara lagligt av en ledning på ett stort företag att diskutera vad deras medarbetare gör på sin fritid? ..och hur har dom ens mage till att ifrågasätta varför inte alla kan få vara med?

jag kan umgås med många olika människor och jag kommer överens med de flesta men tyvärr så sjunker mitt intresse för att lära känna folk vidare när dom beter sej som bortskämda och bittra tonåringar.

jag blir så besviken på människor som vill sätta käppar i hjulen för andra, det här med att glädjas för sina medmänniskor är något som fallit bort för många den senaste tiden. varför inte stötta varandra, krama godmorgon och kosta på sej ett ärligt leende? av egen erfarenhet så vet jag att det uppskattas och man får så mycket tillbaka av att ge så lite.

med dessa ord avslutar jag vecka sexton och går in i vecka sjutton med en förhoppning av att budskapet eventuellt ska nå fram till dem som behöver det.

1 kommentar:

mady sa...

hahaha vad löjligt. det är väl ändå i norge ni befinner er & inte på en liten ö i medelhavet där alla måste slås om en palm? föreslår att du tar upp med ledningen att de personer som klagar kanske skulle kunna ta & fundera på att skaffa sej ett liv kanske.