måndag 9 november 2009

update.

livet flyter på, lönen kommer in på kontot men försvinner minst lika fort igen. trivs med mina nya ikea-vänner och har alldeles för onyktra helger, men man måste ju köra på. ida var här i helgen, och trots jobb så var vi ute och rumlade runt till fyra på morgonen, efter att jag fått utbrott på taxichauffören och sedan klättrat i fönstret för att sätta upp gardinstången som alltid jäklas med mej. utgång igen på lördagen, lagom sliten, men är man en jansson så är man, och ut på krogen igen med brudarna. fick ett oväntat besök, ska dock inte klaga så mycket över det. söndagen tillbringades i sängen, mådde som jag förtjänade antar jag. annars snurrar det på med samma gamla groll som förr, förstår inte själv hur jag orkar det, känner att dom suger alla energi ur mej. ändå är det så svårt att släppa och gå vidare. stigen till vänster kanske är för individuell än vad jag klarar av?

letar efter en ny lägenhet, behöver lite omväxling och framförallt ett vardagsrum. ser inte alls fram emot julen, återigen en holiday där man påminns att man är ensam. igen. trots att jag har gått vidare så var det en fet smäll i ansiktet när jag såg kort på han tidigare idag. självklart undrar jag hur han har det, om han mår bra och även om jag någonsin kommer träffa honom igen. love is love har jag hört.

imorgon blir det jobb och sen vidare för att få sej en kram. ser fram emot att jeanette kommer hit på torsdag, då vankas det nåt som är en liten överraskning för tösabeta, och därefter ett & ett annat glas vin.

Inga kommentarer: