lördag 12 september 2009

saturday-day.

Det ær inte underligt att man ær trøtt i slutet av dagen nær man får hundratals frågor varje dag, och då ska vi inte glømma de føljdfrågor som tillkommer. Tankeverksamheten ær igång hela tiden och det ær till att jæmføra med att ha ett jobb dær man rusar runt hela tiden. Av sådana jobb førbrænner man så mycket att man tappar vikt. Tur att det inte ær så med huvudet. Då hade jag definitivt inte haft nånting kvar nu. Nog før jag gillar att prata, men nu ær det mer så att jag kommer hem och ser aningens håløgd ut, slænger mej på sængen och vill ha det tyst. Pratar jag så blir det ændåså bara en osammanhængande sørja med felplacerade ord och mummel. Kan inte minnas att jag varit sån hær på de tidigare jobb jag haft? Nu ær det iallafall sista dagen på veckan. Och jag ska inte dricka en droppe alkohol ikvæll. Eller, kanske en øl. Det ær jag værd. Men inte mer. ….Nu har jag precis blivit utskælld. Underbara lørdag. Jag tror bestæmt jag ska ta mej två øl. Happy Saturday.

Inga kommentarer: