tisdag 8 september 2009

its here.


jag är inget stort fan av att vara sjuk. men just nu är jag sjuk. jag känner mej totalt snedvriden. snörvlar och tycker synd om mej själv, men imorn ska jag till herr doktor så ska han få kolla vad exakt det är för fel på mej. man vet ju aldrig i dessa flunsa-tider vad för nåt man kan ha. ska gosa ner mej i sängen med greys anatomy (som om den serien är det mest optimala valet nu?). hade gärna haft en stor gottepåse här, men nej. i norge finns det varken färskt eller gott lösgodis. dom är uppenbarligen mer glada i chips. och bröd. så jag får väl nöja med med att andas in luft. vilket inte är fy skam heller.

det börjar verkligen bli höst nu folket. igår slappade jag lite utanför huset innan jag gick in och fick uppleva löv på löv som föll från träden. dom var i brandgula färger allesamman och jag gick en smärre panikkänsla eftersom detta är startskottet för mörker, kyla och instängda människor. när hösten kommer packar alla ihop sina små picknickkorgar, ställer ner dom i förrådet och kurar ihop sej i soffan, framför tvn, sen ser man dom inte förrän buskarna knoppas igen. men det ska nog gå bra denna hösten. första hösten med normalt boende och normalt jobb i skandinavien sen fyra år tillbaka. det ska gå bra. det måste gå bra. klart det går bra!

Inga kommentarer: