onsdag 26 november 2008

le häng.

idag är det soffhäng istället för sänghäng och istället för målöy är det krillehöla. men fortfarande är det satc som gäller! kom hem igår vid 11 på förmiddagen efter 10 timmar på bussen, och sen 3,5 timme på tåget. otroligt nog gick resan smärtfritt och var inte alls så outhärdlig som jag trodde den skulle bli. kort & gott, jag kom hem för att sen åka till maria. det var gott att se henne alltså! hann även träffa jeanette, det var ännu längre sen jag såg henne. fick mej ett par goda skratt som alltid med henne. you gotta love old notebooks! :D sen fick jag ta mej ner till arbetsförmedligen för att skriva in mej där igen. det är ju ett evinnerligt bråkande från alfakassan angående mina stämplingspengar. dom ska papper efter papper, och just nu är det stora dilemmat att jag måste ha ett E301papper för mitt jobb på samson, där jag jobbade i tre veckor. uppenbarligen tycker inte dom på huvudkontoret där tycka att det är en sån stor sak, medan jag förkunnar om och om igen hur viktigt det är att även dom skriver under en blankett och skickar in, annars .. ja då får jag verkligen inga pengar.

fattar inte hur människor vill gå på soc, akassa eller något annat bidrag. vad gör dessa människor under hela dagarna? jag driver mej själv till vansinne snart. och så vill jag bara äta. fast oftast så blir jag bara förslöad och sitter i soffan och glor. och helt plötsligt är klockan kväll igen.

idag sker det som jag väntat på. och jag hoppas verkligen det blir lite reaktioner från andra sidan jordklotet. även fast det kanske inte är något att ha längre, så kommer det verkligen bli pricket över i:et.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amiga! Är du tillbaka i Sverige igen? Är allt bra? Vet du vad. Det är faktiskt bara 30 mil typ till Krillehöla eller hur ni nu säger ;) om Tessans mammas kartläsning är rätt hehe. Vad händer nu? HOPPAS det går att fixa en reunion snart. Men var och när? Maria kan väl köra bussen ner hit och ta upp alla på vägen! Kraaaam

Anonym sa...

På riktigt... Tillbaka i Svedala?? Grymt! Eller mer kallt kanske *hehe*