onsdag 26 december 2007

JUL





så var jul förbi. vet inte om jag riktigt fick någon julkänsla alls i år, trots julestök innehållande köttbullsrullning, janssons, revbenspjäll osv. må hända att det rös i mej när jag kände glögg-lukten och våra inköpta evighetsljus som garanterade juldoft. middagen var en trevlig tillställning med alldeles för otäck snaps och massa mat. tack alla som kom!

det är inte länge kvar på ön, och självklart är det då man ska träffa den hetaste karln. ja, det är wb jag snackar om. efter att han försökt få mej till att dricka kaffe med honom i månads tid så gick jag med på det i söndags kväll. huh, han är rolig, snygg, sexig och ja. stackarn satt ensam på jul och mitt dåliga samvete har gnagt. försöker intala mej flera ggr att det är inte mitt ansvar. men usch. ensamna människor får mitt hjärta att värka. han har återigen idag ringt och bad mej komma ner till funchal, men istället sa jag att jag skulle höra av mej - och gjorde det 9 timmar senare. jag är då en elak jäkel. awh.

fick ren panikångest förut, insåg att jag endast - sammanlagt - har 3 arbetsveckor kvar. jobbet kommer jag inte sakna, det vill jag lova men allting annat. usch. vet att jag kommer ångra mej så snart jag klivit av planet men det är ju faktiskt dags.

snart är det 2008. wierd, jag minns minsann när alla trodde jorden skulle gå under 2000. läste även mitt horoskop för 2008. det verkar som jag ska jobba livet ur mej hela året. (vilket faktiskt kan stämma). jag hoppas dock på en tre rätters hemma hos stefan/sebbe/jonathan/nicklas för att sedan se ut över funchal och alla fyrverkerier och därefter gå ut och röja järnet och förhoppningsvis hitta någon att skåla med. hehe.

plain white - hey there delilah

bilder kommer senare. feliz natal. god jul. min andra och sista jul på madeira. smärtsamt för själen.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Kommit av planet..." Klarar du dig så länge är det cred!
Jag sprack redan när jag passerade säkerhetskontrollen på ön... Underbart att prata med dig igår!
Löööv!