söndag 30 december 2007

2007

Januari:

året började med fylla i 9 dagar (12 sammanlagt om man lägger till dagarna före nyåret). supandet blev dessvärre inte mindre efter man vant sig vid det hela, men det var en otroligt rolig månad med poncha by meter på födelsedagen och mycket jävlar anamma.

Februari:

förmodar att jag fortsatte på samma spår som tidigare, jobb och utgång. tatuerade mej tredje februari. mina hjärtan sara och thilde lämnade ön och lämnade ett stort tomrum.. sista dagarna i februari längtade jag hem som en tok och ..

Mars:

.. den andra mars åkte jag till sverige för att träffa nära och kära. hann med göteborg, kristinehamn, sälen. fyra veckor i sverige fick mej dock få hemlängtan, så det var med glädje jag åkte tillbaka till madeira tjugoåttonde. då hade flera stjärnor anlänt på ön. ladyboy, sthlmarn bella, goa göteborgarn tobbe och hest-maria.

April:

liknade nog också de tidigare månader. fick delat mobilansvar på jobbet. maddu anlände. magnus och kalle med.

Maj:

thilde kom och hälsade på i två veckor. som om inte det räckte kom min baby karin från svedala. det innehöll ö-turer, shopping och såklart fest.

Juni:

dagen karin lämnade kom mamma med vän. dom fick också uppleva en galen ö-tur med någon liter för lite bensin i tanken. åts på goda restauranger. kände mej aningens ynklig när mammsen åkte hem igen. midsommar i parken med snaps och kubb i strålande solsken.

Juli:

värme, varje helg vid poolen. bella och jag hetsade för att få en gyllenbrun färg. lyckades. ett tag iaf.

Augusti:

fortsatt värme och det jobbades och festades (för ovanlighetens skull). i slutet av augusti åkte jag hem till sverige på semester igen..

September:

.. och var en vecka i england hos sara! underbara människa, vi var på musikal - lion king och shoppade.
träffade på en portugris som dock var en riktig mes (och såna vill vi ju inte ha). bästa matilda och linn anlände till ön. även aziz, sebbe och jonathan.

Oktober:

innehöll en hel del middagar, bo kaspers och rödvin. en trevlig månad.

November:

mycket upp och ner. bella lämnade ön. heartbroken. mitt hår förstördes. mycket pank månad, matilda fyllde gammal. även maria-hesten fyllde stenålder.

December:

nu fick det räcka. den artonde december lämnade jag in min uppsägan. träffade madeiras hetaste karl. julfest med jobbet, innehållande kälk-åkning, mat och madeiransk folkdans. julmiddag hos mej, tilda och konstapeln. längtan till nyår.

och nu sitter jag här med pirr i magen för den kommande dagen. orosmoln hänger lite lätt över över mej, men det löser sej nog. i hope.

Happy new year everyone!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stenåldern? de var nog de värsta ja hört :p