onsdag 16 april 2014

Googlar lite bara..

Den här veckan har jag googlat så mycket att jag automatiskt skriver google vilken sida jag än ska in på. Det googlas på tavlor, för jag har inte hittat de perfekta än, det googlas på kreativa idéer hur man kan pimpa sina IKEA-möbler, det googlas träningskläder och klänningar.

I går ringde min soon to be wife-kompis och frågade om jag ville vara tärna i hennes bröllop och jag blev själaglad - givetvis! Så nu har här googlats klänningar och i vanlig ordning hittar jag inget i Sverige så även till det här bröllopet ska jag beställa ifrån England. Sist jag gjorde det gick jag igenom ett helvete med frakter fram och tillbaka för jag beställde fel storlek, men det ska inte hända igen. Eftersom jag är av den blekare varianten, näst intill albino, så kommer jag få jobba hårt i solariet för att inte blekna bort i den mintgröna chiffongen. Men bra, det kommer det till slut bli. Jag längtar SÅ!

Det med att vara tärna går liksom hand i hand med mitt halvmaraton känner jag.. Nu är det inte bara på grund av att jag genomlida 2,1 mil på asfalt som jag behöver träna upp mig inför. Apropå det köpte jag mig nya löpskor i går så dom ska jag prova på imorgon.. Citerar pappa: "Gud vad du och Erik har blivit sportiga på äldre dagar..". Jag kan inte mer än hålla med. Vem skulle ha trott att jag skulle anmäla mig till något som involverar löpning.. Och vem hade trott att brorsan skulle anmäla sig och genomföra Vasan.. Måhända att det är den nya träningstrenden som har slagit till hårt på oss båda.

Helt sjukt att det redan är påsk. Norskarna åker till fjälls och vi andra som ska jobba stannar kvar i storstan. Den kommer eka i vanlig ordning. Det som mest irriterande med röda dagar är att allt är stängt. Ska man handla mat får man gå till en överdrivet dyr affär som gör att det svider på kontot när man handlar. Här kan man nu tycka att man får anpassa sig och handla det man behöver innan. Nu äger jag tyvärr inte den sansen och därför fick jag stressa igenom affären de sista tio minuterna den var öppen och riva ner det mest nödvändiga i korgen. Tur att jag ska jobba på lördag så jag kan handla med lite från IKEA bistron.

Glad påsk!

Inga kommentarer: