fredag 18 april 2014

En dag i solen

Älskar spontana saker, som ni säkert redan vet om.. Idag bestämde jag och en kompis oss för att gå en promenad i skogen. Det innebar en resväg på 30 minuter i spårvagn norr om Oslo, förbi Holmenkollen. Naiv som jag är trodde jag att snön var ett minne blott men blev snabbt medveten om att så inte varfallet. Anyways, vi promenerade på och halkade omkring om vartannat. Solen gassade och stan kändes långt bort. Det var egentligen den största anledningen att jag ville dit.. Hade jag vetat vad som skulle komma, med isiga branta nedförsbackar, en gångstig som numera var en blöt myr och som jag givetvis lyckades trampa ner i, hade jag nog inte valt just den rundan. Det blev iallafall en mil, vilken tog oss cirka 1,5 timme att traska, och efter det var blodsockret ganska lågt hos oss båda. Vi åkte ner till stan igen för att få i oss en sen lunch.. Det tog oss ytterligare en timme att hitta en öppen restaurang men när vi väl fick en plats i solen, ett glas vitt och en underbart god ceasarsallad konstaterade vi att det varit en grym dag och att vi snart skulle göra om det igen, ja så fort snön är helt borta.

         

  

Väl hemma värmde jag upp de dyngsura och kalla fötterna i en lång dusch och därefter har jag inte orkat nåt mer. Frisk luft tär på krafterna och mitt ansikte bränner av all sol den fått idag. Helt underbart! Kollade på Niceville, eller The Help som den kanske egentligen heter.. Rekommenderas! 

Nu ett par timmars sömn och sen är det dags att jobba igen. 

Inga kommentarer: