onsdag 11 december 2013

Halsmandlar - ute!

Jag överlevde narkosen, har klarat två dagar med ett matintag av smoothies och isglass, har en svullen hals så när jag pratade låter det som jag har decenniets halsfluss och dessutom knapras det inte piller - de stoppas in. Har även överlevt en dag utan snus och så nu kan det inte blir värre. Det här med att sövas alltså.. Tycker det är en riktigt skön känsla, läkarna pratar lugnt runt dig och plötsligt så somnar du in.. och vaknar någon timme senare utan att veta var du är, vad du kan ha sagt under narkosen och hur länge du sovit. 

Jag bad om ett glas vatten direkt när jag vaknade, men det fick jag inte. Jag bad att få veta varför jag bara hade ont på vänstersidan och inte höger, men det fick jag inte. Narkosen gjorde dock sitt, jag blev upprörd men kunde vare sig prata speciellt högt eller orkade inte röra en fena. Hem kom jag till slut och då ville jag vare sig dricka vatten eller veta något. Jag ville bara bli varm igen. Hade finaste kompisen med mig som var min barnvakt och vakade över mig hela dagen och kvällen. Väldigt tacksam att ha en sådan som henne runt sig i situationer som dessa!

Jag hade ju tänkt gå på en detox-kur nu, men snart är alla glassarna uppätna och jag behöver ha fler! Detox, hah! Vem försöker jag lura egentligen? Jag drömmer om turkisk peppar hela tiden, för varje gång jag tänker på det tar jag en glass.. Idag har jag fått i mig ett glas Biola (fil), ett halvt glas smoothie och tre eller fyra glassar. Är förvisso en diet, men inte den detoxen jag hade förställt mig. 

Nu ska jag i alla fall gå till sängs och kolla på någon film. 

3 kommentarer:

Pammis sa...

Skönt att höra att allt gick bra. Du vet om att det finns turkiskt peppar glass va? Puss

Fia sa...

Möjligen i Sverige, Norge har inte kommit dit än vad jag vet.. :)

Pammis sa...

Jepp, här finns det. Hemglass har. Löp o köp ;)