fredag 27 december 2013

En mindre långsemester

Veckorna har gått fort efter operationen som gick bra. Med det menar jag att narkosen funkade och att halsmandlarna är borta. Helvetet började efteråt.. Flesta veckan levde jag på isglass. Bara isglass. Andra veckan började de riktiga plågorna och jag åt egentligen ingenting. Jag åkte hem till värmland och hoppades på att bli bra till jul men icke. På dopparedan fick jag hänga på akuten i 6 timmar och få diverse pencillin. 1% av de son opereras får infektion och jag var en av de.. Så med nytt pencillin och massa smärtstillande tog jag mig igenom jul som för övrigt var en av de bästa på länge! Jag åt julmat och ignorerade att det skar i halsen när jag svalde, jag vägrade gå miste om mormors revbensspjäll och julmusten! Nu är jag snart i Karlstad för att återigen träffa en läkare för tro inte att penicillinet jag fick har hjälpt nåt avsevärt.. Vill man ha en snabb viktnedgång rekommenderas detta verkligen men annars skulle jag avråda från att göra operationen.  Nu har förvisso inte alla sån otur som mig givetvis.

Annars hade jag en fenomenal dag igår med långfika hos en gammal barndomsvän och resten av stallgänget och sen åkte jag och en annan kompis till Karlskoga för att träffa en annan favorit. Älskar att saker och ting aldrig förändras oavsett hur lång tid det går mellan gångerna! 

Inga kommentarer: